هویت بصری مورد نیاز فروشگاه
- خانه
- هویت بصری مورد نیاز فروشگاه
جستجو
آخرین پست ها
هویت بصری مورد نیاز فروشگاه
یکی از پیش نیاز های اصلی ساخت برند، دیزاین هویت بصری است.
هویت بصری همان رفتار و تصویری که مخاطب از ما می بیند، می شود تعریف کرد. پس تصاویری که به نمایش می گذارید بسیار مهم است. یک سری راهکار وجود دارد که می توانید شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید:
_ طراحی لوگو
_ طراحی بسته بندی
_ طراحی لباس کارمندان
_ طراحی محیط داخلی محل کار
_ طراحی کارت ویزیت
_ طراحی لیبل
_ طراحی سر برگ ها
_ طراحی بروشور و کاتالوگ و...
این موارد جز مهم ترین اقلام هویت بصری هستند و ارزش و جایگاه آن ها به نوبه خود با هم فرق دارند. و مهم ترین این اقلام طراحی لوگو است. طراحی لوگوی شما باید به شدت خاص و خلاقانه باشد، زیرا همیشه و همه جا در معرض دید مخاطب شما است. تمام این اقلام می توانند در جهت ایجاد یک تصویر واحد در ذهن کسب و کار و مخاطب عمل کنند.
به صورت روان بخواهیم بگوییم هدف از ایجاد هویت بصری چه چیزی است می شود گفت:
1_ ایجاد یک اثر احساسی روی ذهن بیننده ها
2_ آگاه کردن بیننده ها درباره ی خصوصیت اصلی برند و سرویس ها یا محصولاتی که ارائه میدهند.
3_ یکسان کردن جنبه های مختلف یک کسب و کار با استفاده از طراحی یکپارچه
حالا تفاوت هویت بصری با هویت برند چیست؟
هویت برند ، جنبه ی درونی یک برند را معرفی میکند و هویت بصری می خواهد این موضوع را از جنبه ی بیرونی بیان کند.
هویت بصری برند چیست؟
هویت بصری برند ایجاد می شود تا مشخص کند برند شما چه می گوید.شخصیت کسب و کار شما همان هویت بصری است. جمله معروف جف بزوس ( jeff bezos ) را شنیده اید؟ برند سازی همان چیزی است که مردم درباره ی شما می گویند، آن هم زمانی که همراه آن ها نیستید.
قبل از ایجاد هویت بصری برای برند چه اطلاعاتی باید داشته باشید؟
برای داشتن یک هویت بصری قوی باید افراد مختلف سازمان شما، جنبه های مختلف کسب و کار را تعریف کنند. با این کار در مسیر درست قدم برمی دارید و همه چیز برایتان شفاف تر می شود.
1_ مخاطب خود را بشناسید
هویت بصری شما، با افرادی ارتباط دارد که قرار است شما را ببینند (همان مشتریان یا مخاطبان احتمالی شما) باید دنبال این باشید که این مخاطبان چه افرادی هستند؟ چه علاقه مندی هایی دارند؟ مدل شخصیتی آن ها چگونه است؟ پیدا کردن جواب این سوالات به شما کمک می کند هویت بصری شما به گونه ای باشد که مشتری ها به خوبی با شما ارتباط بگیرند.
2_ مشخص کردن هدف برند
وقتی مشخص کنید که چه اهدافی دارید می توانید از کلی ایده و اطلاعات ارزشمندی برای ایجاد هویت بصری استفاده کنید.
3_ برای برند خودتان داستان بسازید و با احساسات مشتری ارتباط بگیرید
در حال حاضر هر موردی که داستانی به همراه داشته باشد می تواند کلی مخاطب را درگیر کند. پس غافل نشوید و از طریق درگیر کردن احساس مشتری عمل کنید.
چطور طراحی گرافیکی را در هویت بصری به کار ببریم؟
1_ لوگو
مهم ترین بخش هویت بصری لوگو است که کاربرد زیادی در طراحی ها، رنگ ها، تایپوگرافی و رساندن پیام برند دارد. لوگو در سربرگ ، وب سایت ، کارت ویزیت ، شبکه های اجتماعی و تصاویر استفاده می شود.
2_ تبلیغات تجاری
کسب و کارها می توانند با استفاده از عناصر بصری توجه مخاطب خودشان را جلب کنند و مخاطب را متقاعد به خرید یک محصول یا خدمات خود کنند.تبلیغات چی می تواند باشد؟ بروشور، بیلبورد ها، بنر وب سایت ها، تبلیغات تلویزیونی، مجلات و.... باشند. فقط مد نظرتان باشد که باید خیلی خاص طراحی شوند تا توجه بیننده را جلب کنند.نکات شروع تبلیغات را بخوانید.
3_ وب سایت و طرح های دیجیتالی
هویت بصری برای وب سایت ها یا طراحی های دیجیتالی می تواند در قالب تصاویر وب سایت، پالت رنگی رابط کاربری سایت، طراحی محتوای شبکه های اجتماعی، انیمیشن ها، آیکون ها، دکمه ها و تمام المان های گرافیکی ای باشد که شما به صورت دیجیتالی از آن ها استفاده می کنید و نیاز به چاپ ندارند.چرا باید کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟
2 نکته مهم که باید برای طراحی هویت بصری رعایت کنید:
1_ سادگی مهم ترین اصل است.
استفاده بیش از حد و بدون دلیل و یا اضافه از المان های گرافیکی فقط باعث سردرگمی مخاطب شما می شود و به همین دلیل نمی توانید هویت بصری خودتان را در ذهن مخاطب ماندگار کنید.
2_ یکپارچگی که باعث ماندگاری شما می شود.
هویت بصری یک برند، باید در همه جا یکسان باشد. فرقی نمیکند که قرار است این طرح در کدام شبکه مجازی ، وب سایت، بروشور، کارت ویزیت استفاده شود. توجه داشته باشید در همه ی این ها باید عناصر مشترکی وجود داشته باشد تا مشتری با دیدن آن ها متوجه برند شما شود.
مهم ترین عوامل موفقیت در طراحی هویت بصری چیست؟
بسیاری از کسب و کارها بعد از درک اهمیت هویت بصری تصمیم به طراحی هویت بصری خود می گیرند. بسیاری از آنان نمی دانند که فقط طراحی یک هویت بصری برند به معنای موثر بودن آن نخواهد بود.
اثر بخشی آن نیازمند رعایت یک سری موارد است:
متفاوت و خاص بودن: هویت شما باید متفاوت از تمامی هویت های سایر رقبا باشد و توجه افراد را جلب کند.
به یاد ماندنی باشد: ساده باشد که بتواند به راحتی در ذهن افراد ماندگار شود.
انعطاف پذیر باشد: محدود نباشد تا بتوان در آینده آن را توسعه داد.
بکارگیری آسان: استفاده از المان های ساده
رعایت نکردن هر کدام از این موارد در اقلام هویت بصری، می تواند شما را به چالش بکشاند.
در این مقاله سعی کردیم هویت بصری را کامل توضیح و نقش آن را در ارائه کسب و کارها نشان دهیم. ولی این نکته را به یاد داشته باشید که همان قدر که ایجاد یک هویت بصری برند اصولی می تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد، اگر غیر اصولی باشد به همان اندازه می تواند شما را از موفقیت دور کند. پس باید بدانید برای طراحی هویت بصری و برندسازی باید تحقیقات زیادی در زمینه کسب و کار خود انجام دهید و به بررسی هویت بصری رقبای خود بپردازید و حتما از طراحان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.شرکت COD24 یکی از بهترین شرکت ها در حوزه تجارت الکترونیک میباشد که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی به بیش از ده هزار فروشگاه در برند سازی کمک کرده است. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان با تجربه شرکت COD24 روی لینک زیر کلیک کنید.
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.
- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
نظرات (5)
علی
چقدر عالی
سمانه نظری
خیلی مطلب جذاب و جالبیه . مرسی
الهه
ممنون از مقاله عالی شما
یاسمن
طراحی لوگو هم در مجموعه انجام میشه؟
سمیه
خیلی کاربری بود حتما استفاده میکنم