تجربه کاربری چیست؟
- خانه
- تجربه کاربری چیست؟
جستجو
آخرین پست ها
تجربه کاربری چیست؟
از آنجایی که در دنیای امروز اکثر فرآیندها به صورت دیجیتالی صورت می گیرد و سایت های فروشگاهی به عنوان پلی بین فروشنده و مشتری می باشند، تجربه کاربری سایت اهمیت بالایی پیدا کرده است اما تجربه کاربری چیست؟ در ادامه به شما خواهیم گفت...
اهمیت تجربه کاربری
تجربه کاربری یا ux به تعامل کاربر با یک محصول یا خدمات اشاره دارد و طراح تجربه کاربری باید کلیه عوامل موثر در شکل گیری یک تجربه مناسب را در نظر بگیرد. اینکه کاربر چه احساسی نسبت به محصول و یا حتی نسبت به مراحل خرید آن محصول از سایت دارد بخشی از تجربه کاربری محسوب می شود.
در هر حوزه ای که فعالیت داشته باشید قطعا رقبانی وجود دارند که هم سو با شما حرکت می کنند حال انتخاب مشتری کدام سایت است؟ قطعا سایتی که محتوای روان تری دارد و استفاده و دسترسی راحت تر به قسمت های مختلف سایت را برای کاربران ایجاد می کند، تاثیر فوق العاده ای بر رضایت کاربران دارد.
حتی خود شما هم سایتی را برای خرید انتخاب میکنید که پیچیدگی نداشته باشد، حال در نظر بگیرید که کاربران شما میتوانند از هر قشر و اجتماعی باشند که کوچک ترین پیچیدگی ها نیز می تواند آنها را از خرید منصرف کند. روش های افزایش فروش از سایت را بخوانید.
تجربه کاربری به اندازه ای حائز اهمیت است که گوگل پارامترهایی را برای اندازه گیری تجربه کاربری سایت ها معرفی کرده است که بر اساس آن رتبه بندی سایت ها انجام می گیرد.
کسانی که اهل طراحی سایت یا سئو هستند خیلی با تجربه کاربری سر و کار دارند و با وجود اینکه مطالب زیادی در این باره وجود دارد ولی باز هم بنظر می رسد که درک کامل و جامعی نسبت به ان وجود ندارد حتی هستند افرادی که ان را با رابطه کاربری اشتباه می گیرند.
حالا هدف از طراحی تجربه کاربری چیست؟
راحت کردن نحوه کار با محصول، بالا بردن کارایی آن و ایجاد تجربه ای خوشایند هنگام استفاده از محصول به طوری هر کس و هر چیزی که در شکل گیری احساس رضایت مشتری نسبت به یک برند یا خدمات نقش دارد بخشی از تجربه کاربری می باشد. طراحی تجربه کاربری مثل هر کاری اصول و قواعد خود را دارد که رعایت این اصول باعث می شود تجربه کاربری به اهداف مشخص شده نزدیک تر شود. نکات شروع تبلیغات را بخوانید.
در روند انجام طراحی تجربه کاربری و بهره گیری از آن باید از خودتان سوالات زیر را بپرسید:
-مشتریان شما چه افرادی هستند؟
-محصول شما چیست؟ و آیا انگیزه ای جهت ترغیب مشتری دارید؟
-مشتریان در چه جاهایی از محصولات شما استفاده می کنند؟
-چرا باید مشتریان به جای محصولات مشابه از محصولات شما استفاده کنند؟
در نهایت متوجه این موضوع می شویم که جهت داشتن یک سایت موفق می توان روی تجربه کاربری تمرکز کرد، چون تجربه کاربری باعث می شود که وب سایت شما در جهت رفع نیاز های مشتریان به جلو پیش رود.
حال اگر شما جهت تهیه یک سایت فروشگاهی نیاز به مشاوره دارید میتونید همین حالا با در ارتباط باشید.
- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.