باجه-مجازی-تیپاکس
- خانه
- باجه-مجازی-تیپاکس
جستجو
آخرین پست ها


باجه-مجازی-تیپاکس
از دیرباز تا کنون دغدغه آنلاین شاپ ها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، انتخاب بهترین سرویس ارائه دهنده خدمات حمل و نقل بوده است.
شرکت cod24 که با هدف توسعه و آسان تر کردن کار فروشگاه های اینترنتی در سراسر کشور فعالیت خود را شروع کرده است، همواره در تلاش بوده که با افزودن سرویس دهنده های مختلف روند ارسال مرسولات را آسان کند.
تیپاکس
شرکت تیپاکس، با بیش از نیمقرن تجربه، بزرگترین شرکت پست خصوصی ایران بوده که به پشتوانه اعتماد مردم، شکل گرفته است. تیپاکس طی 64 سال سابقه کاری خود سعی داشته تا با بهرهگیری از جدیدترین فناوریهای مطرحشده در صنعت لجستیک، به انجام هرچه بهتر وظایف خود پرداخته و بهعنوان سازمانی بهروز و همراه با نوآوری، شناخته شود. تیپاکس با بهرهمندی از بیش از 10000 نفر نیروی انسانی، بیش از 3500 حامل سبک و سنگین و بیش از 1100 نمایندگی در سراسر کشور، همواره در تلاش بوده تا سطح پوشش خدمات خود را گستردهتر ساخته و دسترسی به خدمات ارسال کالا برای مشتری نهایی را تسهیل کند. در سال گذشته، تیپاکس موفق به ثبت رکورد جابجایی 200 هزار بسته در یک روز شد که این مهم جز با بهرهگیری از شبکه گسترده و فناوریهای نو امکانپذیر نبوده است.
آغاز فصلی جدید در تجارت الکترونیک
تیپاکس با ارائه طیف وسیعی از سرویسها، از جمله ارسال درون شهری (درب به درب)، ارسال بین شهری، ارسال بینالمللی و … همواره در تلاش بوده است تا نیازهای مختلف کسب وکارها را برآورده سازد.
با این امکان، دیگر فروشگاهها نیازی به مراجعه حضوری، پر کردن فرمهای کاغذی، و پیگیریهای زمانبر ندارند. صاحبان کسبوکار میتوانند به راحتی و از داخل منزل یا محل کار خود، تمامی امور مربوط به ارسال مرسولات را انجام دهند و در زمان و هزینههای خود صرفهجویی قابل توجهی داشته باشند.
استفاده از تیپاکس چه مزایایی برای فروشگاههای اینترنتی دارد؟
تا اینجای مقاله با تیپاکس آشنا شدیم و فهمیدیم که چه تفاوتی با پست دارد. حالا میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سرویس تیپاکس چه مزیتهایی برای فروشگاههای اینترنتی دارد.
سرعت و راحتی ارسال کالا
یکی از ویژگیهای تیپاکس این است که راههای متنوعی برای ثبت درخواست ارسال کالا و دریافت بسته دارد. شما میتوانید بدون خارج شدن از منزل یا محل کارتان بهصورت آنلاین از طریق سایت یا اپلیکیشن تیپاکس یا حتی تماس تلفنی، درخواست ارسال بسته را ثبت کنید. سپس ماموران تیپاکس به محل شما میآیند و بسته را تحویل گرفته و به مشتری تحویل میدهند. به این ترتیب کار شما برای ارسال سفارش مشتریان بسیار راحت و سریع میشود.
امکان پرداخت هزینه ارسال توسط مشتری
شرکت پست روشهای محدودی برای پرداخت هزینه ارسال بسته دارد. اگر سفارش مشتری را با پست بفرستید، هزینه ارسال را باید موقع ارسال بسته پرداخت کنید. یکی از معایب پست این است که شما تا زمان ارسال بسته نمیدانید که هزینه ارسال چقدر میشود. به همین دلیل امکان دریافت هزینه دقیق ارسال از مشتری وجود ندارد.
مثلا شما 50 هزار تومان به عنوان هزینه ارسال از مشتری دریافت میکنید. حالا ممکن است هزینه ارسال بسته 60 هزار تومان شود و مجبورید برای هزینه ارسال، 10 هزار تومان از جیب بپردازید، چون شرکت پست امکان دریافت هزینه ارسال از مشتری را ندارد.
برخلاف پست، تیپاکس راههای مختلفی برای دریافت هزینه ارسال دارد. شما میتوانید هزینهای بابت ارسال سفارش از مشتری دریافت نکنید و در عوض بسته را بهصورت پسکرایه از طریق تیپاکس ارسال کنید. با این روش، مامور تیپاکس هزینه ارسال را موقع تحویل بسته به مشتری از او دریافت میکند.
از طرف دیگر امکان پرداخت هزینه ارسال بهصورت آنلاین هم وجود دارد. وقتی کالا را بهصورت پسکرایه از طریق تیپاکس میفرستید، یک پیامک حاوی لینک پرداخت آنلاین هزینه ارسال برای مشتری فرستاده میشود. مشتری شما از این طریق میتواند هزینه ارسال را بهصورت آنلاین پرداخت کند.
بیمه بستهها و جبران خسارت
تیپاکس برای اینکه خیالتان بابت سلامت کالاهای ارسالی راحت باشد، بسته شما را بیمه میکند و خدمات جبران خسارت ارائه میدهد. مبلغی که تیپاکس در صورت آسیب بسته بهعنوان جبران خسارت به شما میدهد براساس ارزش بسته است که شما موقع ارسال، به شرکت تیپاکس اعلام میکنید.
حداقل مبلغ جبران خسارت برای بستهها 400 هزار تومان و برای پاکت 100 هزار تومان است. همچنین سقف جبران خسارت تیپاکس برای بستهها 100 میلیون تومان و برای پاکت 1 میلیون تومان است. البته سقف جبران خسارت برای مشتریان قراردادی تیپاکس 300 میلیون تومان خواهد بود.
درصورتی که بسته شما 10 روز بعد از تاریخ تحویل اعلامی از طرف تیپاکس به مقصد نرسید، میتوانید گزارش مفقودی بسته را ثبت کنید تا تیپاکس وضعیت بسته ارسالی را بررسی کند. دقت کنید که اگر بسته ارسال با تیپاکس آسیبدیده باشد، آن را تحویل نگیرید. در صورتی که بسته را تحویل نگیرید، تیپاکس 100 درصد ارزش بسته را بهعنوان خسارت پرداخت میکند. اما اگر بسته تحویل داده شود، تیپاکس فقط 50 درصد ارزش بسته را خسارت میدهد. در صورت دریافت بسته آسیبدیده، فقط 24 ساعت فرصت دارید تا شکایت خودتان را به تیپاکس ثبت کنید.
گاهی اوقات پستهای نارضایتی از تیپاکس در شبکههای اجتماعی منتشر میشود. باید توجه کنید که این شرکت روزانه هزاران ارسال به نقاط مختلف دارد و بدون شک در بین این ارسالها احتمال ایجاد مشکل یا تاخیر وجود دارد. همچنین برخی از نمایندگیهای تیپاکس هم گاهی اوقات در انجام خدماتشان کوتاهی میکنند. با این حال، همچنان تیپاکس یک شرکت مناسب برای ارسال سفارش مشتریان است.
ارسال بینالمللی بسته
تیپاکس خدمات ارسال بینالمللی بسته را ارائه میکند. یعنی شما میتوانید بسته خودتان را توسط تیپاکس به تمام نقاط جهان ارسال کنید. این امکان تیپاکس باعث میشود تا بتوانید محصولات فروشگاهتان را به کشورهای دیگر هم بفرستید و مشتری بیشتری جذب کنید و با این کار فروش خود را بیشتر کنید. ارسال بینالمللی توسط تیپاکس نسبت به کشور مقصد حدود 10 روز تا دو هفته طول میکشد.
در انتها...
پنل هوشمند پستی cod24 تمامی خدمات تیپاکس را به صاحبان فروشگاه های اینترنتی ارائه می دهد و البته در کنار آن نیز می توانید خدمات پست را نیز داشته باشید به این گونه که دیگر لازم نیست برای استفاده از خدمات آنها در باجه حضور پیدا کنید.
شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنل هوشمند پستی از راه های زیر با ما در ارتباط باشید.
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.

- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
نظرات (5)
باران
خیلی عالی. ممنونم از شما
ویدا شاپ
من اولیتم اینکه با پست کار کنم، تیپاکس برای بسته های سنگین خوبه
ادمین
از نظر هزینه و نقاط تحت پوشش پست مزیت دارد از نظر محدودیت های ابعاد و وزن و قیمت تیپاکس مزیت دارد.
شهلا محمدی
باجه مجازی تیپاکس؟ بیشتر توضیح میدین داستان چیه؟
ادمین
شما میتوانید با ثبت نام در سایت cod24.ir به صورت غیرحضوری و آنلاین سفارشات خود را در سامانه تیپاکس ثبت و رهگیری کنید.