اهمیت شعار تبلیغاتی و نمونه شعار
- خانه
- اهمیت شعار تبلیغاتی و نمونه شعار
جستجو
آخرین پست ها
اهمیت شعار تبلیغاتی و نمونه شعار
اولین چیزی که با شنیدن جمله "زیبا، پیشرو، مطمئن" یاد آن میافتید چیست؟ قطعاً برند امرسان است.
بیشک با شنیدن "انتخابی مطمئن" نیز نام بوتان در ذهنتان تکرار میشود.
این عبارات که به شعار تبلیغاتی این برندها معروفاند، باعث شده بعد از سال ها این محصولات در ذهن ما ماندگار شوند.هدف هر کسب و کاری افزایش هرچه بیشتر فروش و یکی از راههای دستیابی به این هدف شعار تبلیغاتی است.
قلب تپنده هر برند شعار تبلیغاتی آن است، یک جمله به یاد ماندنی و کوتاه که یک محصول را از محصولات برندهای دیگر متمایز میکند.
شعار برند یا tagline
اهداف یک برند در مجموعهای از کلمات را، شعار یا هویت کلامی برند میگویند که ارزش و پیام اصلی آن را در چند کلمه و به شکل کوتاه بازگو میکند.
شعار برندتان همانند DNA کسب و کار شماست که باید در حالی که مختصر و مفید است قابل درک، به یاد ماندنی و حتی در بعضی از موارد آهنگین هم باشد تا در خاطر مخاطب جای بگیرد.
تگ لاین یا شعار یک برند همانند لوگو یکی از ارکان مهم هویتی برند است.
همانطور که نمیتوان یک برند را بدون لوگوی منحصر به فرد تصور کرد از شعار برند نیز نباید غافل شد، در نتیجه شعار برند و لوگوی آن مکمل هم خواهند بود.
از مهمترین اهداف یک شعار برند به خاطر سپردن نام آن و درک معنای آن برند است. خلاقیت در خلق شعارهای تبلیغاتی حرف اول را میزند و آن را به یک اثر مانا تبدیل میکند.
مزایای استفاده از شعار تبلیغاتی در یک برند
- معرفی برند
برخی از برندها به شیوهای خلاقانه و با شعار مناسب به معرفی برند میپردازند. - انتقال پیام و ارزش برند
شعار یک برند در واقع باید پیامی باشد که فعالیت شرکت و دلیل استفاده آن را در بر بگیرد. - مزیت رقابتی
از آنجایی که امروزه تمام کسب و کارها در فضای رقابتی در حال رشد هستند مزیت رقابتی، یک عامل رشد و بهترین بودن به شمار میرود.
ویژگیهای یک شعار تبلیغاتی خوب
- کپی نباشد
- ساده و روان باشد
- اغراق نداشته باشد
- کوتاه باشد
- لحن دوستانه داشته باشد و با مخاطب ارتباط بگیردو حس اعتماد ایجاد کند
- آهنگین باشد
- مفهومی باشد و مفهوم را واضح انتقال بدهد
مراحل ساخت یک شعار تبلیغاتی
- به اوج بیندیشید
برای این کار جایی را تصور کنید که دوست دارید کسب و کارتان در ۵ سال آینده در آنجا باشد. - شعارهای تبلیغاتی دیگر را در حوزه برند خود بررسی کنید.
به شعارهای محبوب و معروف رقیبان نگاهی بیندازید و ویژگیها ی آنها را به خاطر بسپارید اما کپی برداری نکنید.
- شعارهای تبلیغاتی قرار است چه احساسی در ذهن مخاطب ایجاد کند؟
بهترین شعارها احساسات افراد را مورد هدف قرار میدهد.
- طوفان فکری شعارهای تبلیغاتی را تجربه کنید.
با تکنیک طوفان فکری ایدهها را بررسی کنید. اکنون میدانید چه میخواهید و باید چه احساسی را برانگیزید بعد آنها را غربال کرده و به یک ایده نهایی برسید.
وقتی شعار تبلیغاتی بخواهد ماندگار شود باید جذاب و آهنگین باشد تا در مدت طولانی قابل استفاده بوده و به افتخارات و مسیر برند وفادار باشد.
در ادامه به تحلیل بهترین شعارهای تبلیغاتی ایران و جهان میپردازیم
- شرکت سامسونگ Do what you can't
شرکت سامسونگ با شعار تبلیغاتی "کاری که نمیتوانید، انجام دهید" به کاربران خود نشان میدهد که در مواجهه با چالش ها، ایدههای جدید و کارهای ناممکن انجام دهند.این اصل نشان از پیشرفت، نوآوری و اعتماد به نفس دارد.
- شرکت ردبول it gives you wings
مصرف کنندگان ردبول و نوشیدنیهای انرژی زا به دنبال انرژی بیشتر هستند. این شعار با معنی "به شما بال میدهد" تصویری قوی از انرژی، جنبش و حرکت، باعث جذابیت برای مصرف کنندگان شده است.
- چی توز طعم خوش لحظهها
شرکت چی توز با استفاده از اصطلاحات محاورهای در زبان روزمره و همچنین سادگی باعث ایجاد حس نزدیکی بین تولید کننده و مخاطب میشود و تجربه مصرف محصول را تا حدی بیان میکند.
- KFC خوردن انگشت فکر خوبیه
این شعار برند رستورانهای معروف زنجیره ای KFC در سراسر جهان است و به طور ناخودآگاه طعم عالی محصولات در ذهن نمایان میشود.این شعار به طور دقیق به لذت بخش بودن غذاهای این رستورانها اشاره دارد.
وجه مشترک همه اینها، سادگی و لحن دوستانه بود. لحن برند و فرهنگ سازمانی در انتخاب شعار تبلیغاتی یک برند دارای اهمیت بسیار است.علاوه بر آن، سادگی و ساده نویسی در شعار و تکرار مداوم آن اثربخشی بسیاری دارد.برای انتخاب یک شعار خوب حتما به همه موارد توجه کنید.
- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.