استراتژی-فروش-چیست؟
- خانه
- استراتژی-فروش-چیست؟
جستجو
آخرین پست ها
استراتژی-فروش-چیست؟
استراتژی فروش به صورت کلی برنامه هایی است که مشخص می کند تیم فروش چگونه به اهداف فروش دست یابد، چکونه عمل کند، با چه فعالیت فروشی مشتری جدید به دست آورد و سود را به حداکثر برساند.
بدون داشتن استراتژی فروش صحیح و اصولی مجبور به شکست هستید .
یک برنامه استراتژی فروش موفق می تواند یک مجموعه فروش موفق و منسجم ایجاد کند. مهم ترین مشخصه بازاریابی و فروش یک محصول، مشتری است بنابراین برنامه های فروش موفق نباید یکپارچه و یک شکل باشد زیرا هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است و طالب برنامه فروش متفاوت از دیگر مشتریان است.
چرا استراتژی فروش مهم است؟
وقتی به فکر توسعه یک محصول یا خدمت هستید معیار نهایی موفقیت آن فروش است این در حالی است که اکثر مدیران بر روی توسعه برنامه فروش متمرکز نمی شوند و بیشتر وقت خود را در راستای توسعه محصول می گذارند و برنامه های بازاریابی از الگوهای اجرا شده تقلید می کنند که این کار هم اشتباه و هم پر هزینه است.
استراتژی بازاریابی به استراتژِی فروش متفاوت است. استراتژی بازاریابی برای بیشتر دیده شدن محصول و خدمات است ولی استراتژی فروش روی فروش آنها متمرکز است. هر چقدر که برنامه بازاریابی شما کارآمد و کارشناسان شما کارآزموده باشند ولی اگر تیم فروش شما نتواند به نتیجه دلخواه برسد تمام تلاش شما بی فایده است.
برای دستیابی به نتایج درست در فروش یک برنامه فروش مشخص نیار است که بتواند استراتژی های بازاریابی را پوشش دهد.نکات شروع تبلیغات را بخوانید.
یک استراتژی فروش موفق به چه چیزی کمک میکند؟
-شناخت مخاطبان هدف
-درک نقاط منحصر به فرد و مثبت فروش
-گسترش ایده تجاری
-شناسایی بهترین راه های فروش
-بهبود نحوه ارتباط با مشتری
-یافتن فروشندگان مناسب برای رسیدن به اهداف سازمان
-درک نیاز های مشتریان در هر نقطه از خرید
-انتقاد از تکنیک قوی فروش و ایجاد یک فرآیند فروش خوب
انواع استراتژی های فروش
استراتژی های فروش درونگرا
در این روش که با بازاریابی درونگرا شروع می شود، تیم بازاریابی سرنخ ها را از طرق مختلف مثل سایت و شبکه های اجتماعی جذب کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهد. در مرحله بعد تیم فروش به عنوان مشاور به آموزش مشتریان می پردازند. وظیفه رسیدگی به سوالات و نگرانی های آنها را دارند و در تصمیم گیری ها در کنارشان می ماند. چگونه از سایت فروشگاهی فروش داشته باشیم؟
استراتژی فروش برونگرا
در روش برونگرا تیم به سراغ مشتری می رود، در رابطه با محصول یا خدمات خود به مشتری اطلاعات می دهد و در نهایت به فروش می رساند. این استراتژی بر پایه شناخت مشتریان بالقوه ساخته شده است.
اولین قدم در ایجاد این استراتژی تجهیز تیم فروش به اسناد و پرسونای خریدار و بازار هدف است
روش های دیگر جست و جو مثل تماس سرد، ایمیل سرد و فروش اجتماعی در لینکدین، در این دسته بندی قرار دارند. از دیگر استراتژی های فروش می توان به استراتژی فروش چلنجر اشاره کرد.
ویژگی های موثرترین استراتژی های فروش:
- فراموش نکردن داستان سرایی
- ایجاد یک ارزش پیشنهادی، قدرتمند در پیام
- صحبت کردن با مشتری در رابطه با تصمیم گیری برای خرید
- هماهنگ کردن بخش های بازاریابی و فروش
- ایجاد فوریت در جهت تبدیل مشتری بالقوه به ثابت
در نهایت...
گسترش یک استراتژی موجب می شود تا شما به عنوان یک فروشنده در بهترین و بالاترین کیفیت فروش قرار گرفته و با استفاده از آن در یک بازه زمانی مشخص مشتریان مستعد از شما خرید کنند.
- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.