نقشه راه آنلاین شاپ
- خانه
- نقشه راه آنلاین شاپ
جستجو
آخرین پست ها
نقشه راه آنلاین شاپ
تا به حال به پول درآوردن در خواب فکر کردید؟
درست است تصورش هم جذاب و لذت بخش است که در خواب پول پارو کنید و در بیداری از همان پول استفاده کنید.
این کار در عصر حاضر فقط با داشتن یک آنلاین شاپ موفق امکانپذیر است.
حتماً الان در ذهن خودتان یک آنلاین شاپ زدید و دارید پولهایتان را پارو میکنید ولی اصلاً فکر کردید که چگونه آن را انجام دهید؟
شاید فکر کنید که اینستاگرام و شبکههای اجتماعی کافیست ولی با درگاه پرداخت چه کنیم؟
آیا میشود فقط با دادن شماره کارت به مشتری کارت به کارت کرد؟
پس زمانی که خوابیم چگونه به مشتری ارتباط بگیریم و فروشی انجام دهیم؟
بهتر نیست از بستر امنی مثل سایت استفاده کنیم که کمترین ارتباط را با مشتری و بیشترین میزان فروش را داشته باشیم؟
یا اصلاً چطور است که از پتانسیل هر دو بستر برای آنلاین شاپمان استفاده کنیم؟
این روزها اکثر کسب و کارها برای توسعه کسب و کار خود تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی میگیرند، اما صرفاً داشتن یک فروشگاه اینترنتی به تنهایی کافی نیست چون باید فروشگاه شما فروش بالایی داشته باشد.
حال برایتان این سوال مطرح میشود که :
- چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟
- چگونه فروش خود را بالا ببریم؟
- چگونه جذب مشتری داشته باشیم؟
در این مقاله سعی کردیم دغدغههای شما را در این باره برطرف کنیم.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راهاندازی کنیم؟
راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با فروشگاه فیزیکی فرق خاصی ندارد، چون همانند فروشگاه فیزیکی باید محصول مشخص کنید و فروش داشته باشید ولی زمانی یک فروشگاه اینترنتی موفق خواهید داشت که بتوانید فروش خوبی داشته باشید. اگر طبق اصول و قاعده کلی پیش بروید میبینید که بازگشایی یک آنلاین شاپ کار سخت و پیچیدهای نیست.
یک آنلاین شاپ موفق در ابتدا ظاهر مناسبی دارد. تولید محتوا، عکس محصول و بنر های زیبا و جذابی دارد. اینماد، درگاه پرداخت و بستر امن برای ارسال از دیگر المانهای یک فروشگاه اینترنتی موفق است.
چه چیزی بفروشیم؟
ابتدا باید مشخص کنید که میخواهید چه چیزی را بفروشید؟
برای انتخاب محصول مورد نظر فقط سلیقه خود را مد نظر قرار ندهید، بلکه باید ببینید میزان عرضه یعنی موجود بودن یک محصول و تقاضا یعنی نیاز بازار به آن محصول به چه مقدار است؟
عرضه پایین و تقاضای بالا باعث میشود که قیمت کالا و سود آن زیاد باشد ولی برای داشتن یک کسب و کار موفق علاوه بر عرضه و تقاضا، باید به حاشیه سود آن هم توجه کرد.
حاشیه سود به درصد سود حاصل از فروش هر محصول میگویند که عوامل مختلفی مثل : هزینههای تولید، رقابت، شرایط بازار و الگوهای قیمت گذاری میتواند روی آن تاثیر بسزایی داشته باشد.
کجا بفروشیم؟
اگر بخواهیم از راحتترین و ابتداییترین راهها شروع کنیم شبکههای اجتماعی راحتترین آنهاست
که در میان آنها میتوان به محبوبترین پلتفرم به نام اینستاگرام اشاره کرد.
طبق بررسیهای انجام شده از کسب و کارهای اینترنتی موفق، همه آنها به اتفاق بر این عقیده بودند که بهترین و امنترین راهکار ساخت یک سایت فروشگاهی و در کنار آن، فعالیت در شبکههای اجتماعی به عنوان پلن تکمیلی آن میباشد.
چون اینستاگرام به تنهایی نمیتواند همه نیازها را برطرف کند، از سایت به عنوان مرکز اصلی فروش و از پلتفرمهای دیگر به عنوان بازوی کمکی استفاده میکنند.
بارها پیش آمده که صفحههای شبکههای اجتماعی به هر دلیلی از دسترس خارج شده و بزرگترین صدمه را به آنلاین شاپ وارد کرده است. شما با داشتن یک سایت در بستر وب، علاوه بر اینکه دغدغه از دسترس خارج شدن کسب و کارتان را ندارید میتوانید کارهایی با کمک سایتتان انجام دهید که با شبکه های اجتماعی نمیتوانید انجام دهید.
- میتوانید لیستی از مشتریانتان داشته باشید تا در صورت نیاز آنها را به خرید مجدد ترغیب کنید و مشتری وفادار ایجاد کنید.
- میتوانید روش های ارسال و پرداخت متنوع را در سایتتان قرار دهید تا مشتری برحسب نیاز خود آن را انتخاب کند.
- میتوانید با استفاده از اینماد اعتماد سازی کنید.
- میتوانید با درگاه پرداخت در خواب بفروشید.
- میتوانید با بارگذاری محصول و اطلاعات جامع و کامل کمترین ارتباط را با مشتری داشته باشید.
چطور ارسال کنیم؟
آنلاین شاپی موفق است که در کنار محصول خوب و بستر امن برای فروش، ارسال به موقع و امنی داشته باشد تا کالاهای ارسالی آسیب نبیند و در کنار آن روشهای ارسال متنوعی مثل : پرداخت در محل، کرایه در مقصد، نقدی و ارسال رایگان از شرکت های متنوع پستی مثل پست، تیپاکس و ... را داشته باشد تا مشتری بسته به نیاز خود بتواند روش ارسال مورد نظر خود را انتخاب کند.
چگونه فروشمان را بیشترکنیم؟
مسلما بزرگترین دغدغه دارنده هر آنلاین شاپی فروش بیشتر است ولی چطور میتوان در کنار رعایت اصولی همه موارد ساخت یک انلاین شاپ فروش بیشتر داشت.
این سوال اکثر صاحبان کسب و کار های اینترنتی است که پاسخ آن کاملا ساده است، تبلیغات و بازاریابی
از مواردی مثل: مسابقه و جایزه، کد تخفیف و کارت هدیه، برگزاری برنامه برای مشتریان وفادار و کمپین های مختلف میتوان فروش را افزایش داد.
اگرچه عوامل زیادی در موفق بودن یک آنلاین شاپ تاثیر دارد ولی در نظر گرفتن موارد ذکر شده تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کارتان دارد.
اگر برای توسعه آنلاین شاپتان نیاز به راهنمایی داشتید با کلیک بر روی لینک زیر با ما در ارتباط باشید:
- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.