چه جوری محصول جدید به بازار معرفی کنم؟
- خانه
- چه جوری محصول جدید به بازار معرفی کنم؟
جستجو
آخرین پست ها
چه جوری محصول جدید به بازار معرفی کنم؟
مدت زیادی زمان گذاشته اید و محصول مورد نظر خود را پیدا کرده اید و تمام اقدامات لازم برای شروع یک انلاین شاپ را انجام داده اید. حال به یک مرحله مهم تر می رسیم، معرفی محصول به بازار!
اهمیتی ندارد که محصول شما چیست، شما برای عرضه محصول خود باید برنامه ای دقیق و حساب شده داشته باشید. برنامه ای که در آن استراتژی های فروش و بازاریابی خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین بازخورد را از آنها بگیرید.
ما درمقاله هوش مصنوعی در بازاریابی روش های بازاریابی با کمک هوش مصنوعی را بررسی کرده ایم.
چگونه محصول خود را معرفی کنیم؟
در بازار پر رقابت امروز و تنوع موجود در آن ایجاد یک استراتژی مناسب جهت معرفی محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید روش ها و تکنیک هایی انتخاب شود که نتیجه آن جذب مخاطب و افزایش فروش شما باشد. از ایجاد محتوای جذاب و کاربردی تا دیجیتال مارکتینگ، همه گستره فعالیت هایی است که شما می توانید انتخاب کرده و انجام دهید.
مراحل معرفی محصول
- تحقیق بازار:
شما در اولین مرحله می بایست بازار را شناخته و مخاطب هدف و البته نیازها یا خواسته های او را شناسایی کنید. همچنین شما باید رقبای خود را بشناسید و عملکرد آنها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین رویکرد را برای خود انتخاب کنید.
- طراحی محصول:
پس از شناخت نیاز مخاطب، حال باید محصولی را انتخاب یا طراحی کنید که پاسخگوی نیازهای مخاطب تان باشد و البته این را نیز فراموش نکنید که باید چندین بار آزمون و خطاهای لازم را انجام داده تا از محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
- برنامه بازاریابی:
حال که محصول خود را دارید باید به فکر تعیین کردن استراتژی های مورد نیاز خود باشید و بی شک باید بودجه قابل توجهی را به روند بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهید. تبلیغات شما میتواند به دو بخش آنلاین و آفلاین تقسیم شود. برای تبلیغات آنلاین شما میتوانید تبلیغات گوگل، ایمیل یا اس ام اس مارکتینگ و تولید محتوای شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید و تبلیغات آفلاین نیز شامل رسانه های سنتی مانند بیلبورد، تراکت، بنر و ... می باشد.
- پیش فروش:
پس از برگزاری و هماهنگی تبلیغات شما لازم است برای ایجاد هیجان و البته سنجش بازار پیش محصول خود را ارسال کنید. می توانید برای شروع محصول خود را به افراد مهم تر و یا مشتریان کلیدی خود ارسال کنید و بازخورد آنها را بررسی کنید.
- ارزیابی:
در این مرحله شما باید تا جایی که مقدور است داده های فروش خود را جمع آوری کرده و بازخورد مشتریان خود را به صورت دقیق بررسی کنید. پس از بررسی کامل و تحلیل داده ها باید تصمیم های لازم جهت بهبود روند را اعمال کنید.
- خدمات پس از فروش:
شما محصول خود را فروختید ولی مسیر شما هنوز به اتمام نرسیده است. حال شما باید ارتباط خود با آنها را حفظ کنید و از قضاوت آنها اطمینان حاصل کنید.
در انتها...
تمام تلاش خود را بکنید که معرفی خود را در بهترین زمان انجام دهید تا بهترین بازخورد را داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم مراحل اولیه معرفی را برای شما بازگو کنیم. در نظر داشته باشید نحوه اجرایی کردن هر مرحله تا مقدار زیادی به خلاقیت شما بستگی دارد تا بتوانید سهم بزرگ تری از بازار را در اختیار خود داشته باشید.
- خیابان پست، نبش پست دوم، دفتر پست انقلاب
- (+98) 21 9169 3024
- info@cod24.ir
ارسال نظر
ضمن تشکر از شما که نظر و پیشنهادات خودتان را با در میان میگذارید، قسمتهای الزامی با * علامتگذاری شدهاند.